Review Timeless Hour, Illusionless en Ethereal live @Baroeg Rotterdam op 28 - 03 - 2015

01/04/2015 15:45

Geschreven door Patrick Klos voor

Op deze zaterdagavond een interessante package in Baroeg Rotterdam met 3 talentvolle bands.

Te beginnen met Timeless Hour uit Dordrecht, winnaar van de Band Boost 2014. Dit is tevens het afscheidsoptreden van zanger Jesse Iovanelle en gitarist Jesse Sijssens. In het half uur speeltijd dat deze band heeft wordt de gehele EP 'Veil of Lies' gespeeld, tijdens het nummer Still Cursed komt ook gastzanger Staf Eggermont het podium op om mee te brullen. Deze voor mij nog onbekende band laat horen goede songs te schrijven en met plezier op het podium staan.
Na Timeless Hour is het de beurt aan Illusionless uit Leiden, de winnaar van de Metal Battle van 2014. Begonnen wordt met Intro: Pathways en the Human Failure van de EP 'Rulers of the Insane', waarvan later ook nog de nummers Bloodtrail en Process of Insanity voorbij komen. Duidelijk is dat deze band met veel plezier en enthusiasme op het podium staan. De songs steken goed in elkaar, wat ook blijkt uit het voorproefje (Sky of Mirrors) van het nieuw te verwachtten nieuwe album wat de band aan het eind van de zomer hopen uit te brengen.
Toen was het de beurt aan Ethereal, de band uit regio Den Haag/ Leiden om hun eerste langspeler te promoten en dat deden ze met verve. De band met zanger Daniël Verbrugge, bassist/zanger Björn van der Ploeg, keyboardist Uri Dijk, gitarist Michiel Quakernaat en drummer Eelco van der Meer klinkt als een ingespeelde band getuige het plezier dat er tijdens het optreden vanaf spatte. Tijdens dit sterke optreden kwamen nummers van de EP 'Lunacy Falls' als van de debuutplaat 'Pendular' voorbij waaronder 'Where the Pain Resides', 'Relentless Revelations', Citadel of Sorrow' alvorens af te sluiten met the Dopamine Conspiracy.

Al met al was het een geslaagde avond, al deze drie bands stonden hun mannetje op het podium. De bands hebben het schrijven van goede songs hoog op hun lijstje staan en zijn zeer talentvol. Hopelijk gaan wij nog veel van deze 3 bands horen